Aankoop

Aankoop

Aankoop

Wij volgen een strikt werkplan om de aankoop van uw nieuwe huis zo goed mogelijk te laten verlopen. Dit plan kunnen wij in drie punten samenvatten:

Stap 1: Evaluatie van het financieringsverzoek

Om uw financieringsverzoek te kunnen evalueren, hebben wij in ieder geval de volgende documenten van u nodig:

– uw salarisstroken van de afgelopen twee maanden;

– een werkgeversverklaring;

– een fotokopie van uw paspoort

– jaaropgaven

– arbeidsovereenkomst

Aan de hand van deze documenten kunnen we laten analyseren en calculatie maken of het aanschaffen van een woning mogelijk is. Daarnaast kunnen we met deze documenten berekenen hoeveel een bank maximaal aan u mag uitlenen.

Bij de financiële planning van de aankoop van uw woning is het nodig om rekening te houden met de financiële lasten waarmee u te maken zult hebben. Het is ook van groot belang om aan ons adviseur laten weten of u lopende leningen of kredieten hebt. Daardoor kan de financieel adviseur een goede analyse van uw financiële mogelijkheden maken.

Stap 2: Kies uw woning

Santos Makelaardij neemt de verantwoordelijkheid op zich voor de begeleiding bij de keuze van uw woning. Ons onderzoek omvat meerdere aspecten:

– De omgeving van het nieuwe huis. We kijken naar de aanwezigheid van sociale voorzieningen: artsen, ziekenhuizen, scholen, brandweerkazernes, wegen, openbaar vervoer, groene zones, etc. We vergelijken zelfs de prijzen van verschillende supermarkten in de buurt.

– De prijs van het huis in vergelijking met andere huizen in het gekozen gebied. Zo zorgen wij ervoor dat u voorbereid zult zijn op de onderhandelingen over de prijs van uw nieuwe huis.

– Wij brengen meerdere bezoeken aan het huis dat u op het oog hebt. Dit doen wij overdag, om de staat van het huis en de omstandigheden bij daglicht te kunnen evalueren.

– De afmetingen van de kamers en de manier waarop zij het beste gebruikt kunnen worden.

– De veiligheidscondities van het pand. Wij kunnen een gespecialiseerde inspecteur sturen om het onderhoud en de veiligheid van het pand te inspecteren. Voor meer informatie over het bouwkundig onderzoek, klikt u hier. (http://www.bouwkundig-adviesbureau.nl/home.html)

– De kwaliteit van het materiaal en installaties. Hierbij onderzoeken wij elektrische-, gas en waterinstallaties maar ook alle materialen zoals de vloer, de deuren, ramen, tegels, stopcontacten en schakelaars, sloten, wanden, liften, het schilderwerk, etc.

– Wij onderzoeken hoe actief Vereniging van Eigenaren is en welke plannen er zijn, etc. Wij kijken alle documenten na.

– Wij onderzoeken het energielabel dat bij het huis hoort. Voor meer informatie hierover klikt u hier. (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/energielabel-woningen-en-gebouwen)

– Wij laten het pand taxeren.

– Wij onderhandelen over de prijs.

– Wij stellen een voorlopig koopcontract op.

– Wij begeleiden u in het juridische traject: van controle/opstellen van de koopakte tot en met het transport bij de notaris

– Wij garanderen service na de koop

Stap 3: Akte van levering

Bij de ondertekening van dit laatste contract zal de bank het overeengekomen bedrag financieren. Zo kan de koper het bedrag, zoals dat is vastgesteld in het voorlopige koopcontract, betalen aan de verkoper, evenals bijna alle bijkomende kosten gerelateerd aan de koop, zoals eerder genoemd.

Onze dienstverlening stopt hier niet. Onze werkfilosofie en onze professionele trots verplicht ons een constante en permanente ondersteuning te geven aan onze klanten. Als klant van Santos Makelaardij beschikt u over gegarandeerde service voor en na de koop, voor alles wat te maken heeft met uw huis.
Share by: